آموزشگاه آرایشگری

برگزاری تمام دوره های آموزشی آرایشگری در سطوح مبتدی و پیشرفته با ارائه مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه ای در دترلند

آموزشگاه آرایشگری

برگزاری تمام دوره های آموزشی آرایشگری در سطوح مبتدی و پیشرفته با ارائه مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه ای در دترلند

آشنایی با نکات و ترفندهای رشد و تقویت مو


در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  نکات مربوط به رشد مو آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آرایشگری، دوره های مختلفی مانند آموزش تتو بدن، آموزش پاکسازی پوست صورت ، دوره آموزش اپیلاسیون و .... را برگزار می‌کند.

ممکن است از خود بپرسید که آیا کاری می توانید انجام دهید تا موهای شما سریعتر رشد کند. آیا هیچ محصولی کمک می کند؟ آیا تغییرات غذایی می توانند سرعت رشد را افزایش دهند؟ و در مورد داروها یا روش های درمانی چطور؟

در این مقاله ، ما به شما پاسخ خواهیم داد. ما همچنین در مورد آنچه می تواند روی رشد مو تأثیر بگذارد و گامهایی که می توانید برای بهبود رشد موهایتان بردارید ، بررسی دقیق خواهیم کرد.

 

مو چگونه رشد می کند؟

در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد: شما طبق آکادمی پوست آمریکا (AAD) با تمام فولیکول های مویی که تاکنون داشته اید متولد شده اید - حدود 5 میلیون نفر به طور دقیق.

از این تعداد ، حدود 100000 فولیکول در پوست سر شما وجود دارد. وقتی نوبت به ریزش مو می رسد ، AAD می گوید از بین رفتن حدود 50 تا 100 تار مو در روز کاملاً طبیعی است.

مو از ریشه در پایین فولیکول زیر پوست شما رشد می کند. خون موجود در پوست سر شما به فولیکول می رود و اکسیژن و مواد مغذی ریشه مو را تأمین می کند که به رشد مو کمک می کند.

وقتی موهایتان رشد می کند ، پوست شما را هل داده و از کنار غده چربی عبور می کند. طبق AAD ، این روغن از این غده است که موهای شما را براق و نرم می کند.

 

چه چیزی می تواند به رشد موهای شما کمک کند؟

در حالی که ژنتیک در حفظ رشد سالم مو نقش دارد ، چندین عامل دیگر نیز نقش دارند.

اگرچه هیچ معجون یا درمانی جادویی وجود ندارد که منجر به رشد فوری شود ، اما مراحلی وجود دارد که می توانید برای رشد موهای خود انجام دهید.

بیایید ۵ مرحله را بررسی کنیم که ممکن است به رشد سریع و قوی مو کمک کند.

 

1. از رژیم های محدود کننده پرهیز کنید

طبق گفته دکتر لیندزی بوردونه ، متخصص پوست در پزشکان کلمبیا و استادیار پوست در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا ، ما نمی توانیم همه مواردی را که روی رشد موهای ما تأثیر می گذارد کنترل کنیم. اما مواردی وجود دارد که می توانیم از آنها اجتناب کنیم و باعث اختلال در رشد و افزایش ریزش شوند.

بوردون گفت: "رژیم غذایی محدود می تواند منابع و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را کاهش دهد."

وی توضیح داد: "و از آنجا که رشد مو نسبت به سایر عملکردهای بدن نسبتاً کم است ، وقتی بدن شما تحت استرس قرار می گیرد به دلیل رژیم های محدود کننده ، رشد مو به سرعت متوقف می شود."

بوردونه گفت: "حتی پس از از سرگیری رژیم غذایی سالم ، ریزش مو معمولاً برای چند ماه ادامه دارد."

 

2. مصرف پروتئین خود را بررسی کنید

بوردونه گفت: "اگر رژیم شما به شدت محدود کننده باشد ، رشد مو به طور مطلوب انجام نمی شود و ریزش می تواند اتفاق بیفتد."

وی افزود: "داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مصرف پروتئین کافی برای رشد مطلوب مو مهم است." "به طور کلی ، ما 50 گرم پروتئین یا بیشتر در روز توصیه می کنیم."

 

3. محصولات غنی شده با کافئین را امتحان کنید

همه ما می دانیم که کافئین می تواند انرژی شما را تقویت کند ، اما یک مطالعه 2014 منبع معتبر نشان داد که این ماده همچنین ممکن است اثرات تقویت کننده رشد روی موهای شما داشته باشد.

طبق این مطالعه ، کافئین می تواند به رشد موهای جدید در سطح مولکولی ، سلولی و اندام در مردان و زنان کمک کند.

اگر به محصولات تزریق شده با کافئین علاقه دارید ، این محصولات توصیه شده به صورت آنلاین در دسترس هستند:

نرم کننده رشد موی کافئین آلی Glimmer Goddess ترکیبی از مواد تشکیل دهنده شامل کافئین ، ویتامین ها ، روغن های ممتاز و مواد گیاهی ارگانیک است.

شامپو کافئین طبیعی با کافئین و سایر مواد مانند نیاسین ، شبدر قرمز و ویتامین ها تزریق می شود.

رویداد خط سلامت

4- روغنهای اساسی را امتحان کنید

روغن های اساسی نه تنها بوی خوبی دارند ، بلکه ممکن است به رشد مو نیز کمک کنند.

یک مطالعه منبع معتبر دریافت که دوز روزانه 400 میلی گرم روغن دانه کدو تنبل به شکل کپسول منجر به افزایش رشد مو در مردان می شود. پس از 24 هفته ، مردانی که روغن دانه کدو تنبل مصرف کردند ، 40 درصد افزایش تعداد مو را تجربه کردند.

مطالعه دیگری Trust Source چهار گروه از موش ها را مورد بررسی قرار داد که به هر یک از آنها درمان موی متفاوتی داده شد. تیمارها شامل سالین ، روغن جوجوبا ، 3 درصد ماینوکسیدیل یا 3 درصد روغن نعناع بودند.

 

این مطالعه نشان داد گروهی که به آنها روغن نعناع داده شده بیشترین رشد مو را نشان داده اند. این شامل افزایش قابل توجه ضخامت پوستی ، تعداد فولیکول و عمق فولیکول بود.

5. مواد مغذی خود بیشتری مصرف کنید

ویتامین ها ، مواد معدنی و اسیدهای چرب خاص به ویژه برای سلامت کلی شما مهم هستند و همچنین در تأمین انرژی مورد نیاز بدن برای رشد مو نقش اساسی دارند. این شامل:

·         بیوتین

·         ویتامین سی

·         ویتامین دی

·         ویتامین E

·         فلز روی

·         اهن

·         امگا 3 و امگا 6

یک مطالعه منبع معتبر دریافت که مصرف مکمل های امگا 3 و امگا 6 به مدت 6 ماه می تواند به محافظت در برابر ریزش مو کمک کند.

منبع: healthline

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد