آموزشگاه آرایشگری

برگزاری تمام دوره های آموزشی آرایشگری در سطوح مبتدی و پیشرفته با ارائه مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه ای در دترلند

آموزشگاه آرایشگری

برگزاری تمام دوره های آموزشی آرایشگری در سطوح مبتدی و پیشرفته با ارائه مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه ای در دترلند

چند نکته مهم و کلیدی در انتخاب بهترین رنگ مو برای عروس

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  انتخاب بهترین رنگ مو برای عروسآشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش اپیلاسیون، آموزش آرایش عروس، آموزش آرایشگری مو .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت Deterland.com مراجعه کنید.

انتخاب رنگ مو برای عروس یکی از موضوعاتی است که تمام عروس خانم‌ها برای روز عروسی خود به آن فکر می‌کنند. با توجه به اینکه رنگ مو می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی افراد داشته باشد، لذا علاوه بر آرایش عروس،‌ توجه به رنگ مو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

این فاکتور زیبایی چنانچه به درستی انتخاب شود می‌تواند نگاه خیره سایر افراد را با خود همراه سازد. در غیر این صورت، ممکن است تاثیر عکس داشته و حتی باعث شود عروس رنگ‌پریده یا خسته به نظر برسد. ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص بهترین رنگ موی عروس خانم‌ها و نکات مربوط به انتخاب آن صحبت کنیم. اگر مراسم عروسی شما نزدیک است و نمی‌توانید تصمیمی درباره رنگ موی خود بگیرید، این مقاله را از دست ندهید.

چه زمانی باید موهای خود را رنگ کنیم؟

بسیاری از عروس خانم‌ها رنگ کردن موهای خود را به لحظات آخر موکول می‌کنند. این کار به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. زیرا بعضی از رنگ‌ها نیاز به زمان و چندین بار شستشو دارند تا جلوه و رنگ اصلی خود را نشان دهند. لذا بهترین زمان برای رنگ کردن، یک هفته قبل از روز عروسی است.

چگونه رنگ موی خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ مو کاملا شخصی است و به سلیقه شما بستگی دارد. اما برای داشتن بهترین انتخاب، باید به نکات زیر توجه کنید:

۱. رنگ‌های گرم برای تن پوست گرم

یکی از نکات مهم برای انتخاب رنگ مو، توجه به تن پوست شماست. کسانی که تن پوست گرم دارند، رنگ پوست آن‌ها معمولا هلویی، زرد یا زیتونی است. این افراد می‌توانند رنگ‌های گرمی مانند مو بلوند طلایی یا قهوه‌ای مایل به قرمز را انتخاب کنند.

۲. رنگ‌های سرد برای تن پوست سرد

افرادی که تن پوست سرد دارند، رنگ پوست آن‌ها آبی، قرمز، یا صورتی است. اگر به دنبال رنگ موی مناسبی برای روز عروسی خود هستید، باید رنگ‌های سرد را انتخاب کنید. بدین ترتیب رنگ‌هایی مثل بلوند خاکستری با پایه آبی یا رنگ قرمز مایل به بنفش بسیار برای شما مناسب است.

۳. خیلی از رنگ موی طبیعی خود دور نشوید

شکی نیست که هرچیز طبیعی زیباتر به نظر می‌رسد! این قانون را برای انتخاب رنگ موهایتان نیز رعایت کنید. گزینه ایده‌آل این است که رنگ مورد نظرتان را نهایتا یک یا دو سایه تیره یا روشن‌تر از رنگ موهای طبیعی خود انتخاب کنید. زیرا سایه موی طبیعی شما معمولاً با رنگ چهره شما مطابقت دارد.

۴. آهسته پیش بروید

اگر واقعا می‌خواهید در روز عروسی خود تغییر بزرگی در رنگ موهایتان ایجاد کنید، توصیه ما این است که برای این کار وقت بگذارید. تغییر ناگهانی از یک رنگ موی تیره به روشن در روز عروسی نتیجه خوشایندی ندارد. اگر موهای شما تیره است، ابتدا یک رنگ خنثی را انتخاب کنید. سپس قدم به قدم رنگ آن را به سمت رنگ مورد نظر خود پیش ببرید.

۵. ترکیب چند رنگ را امتحان کنید

امروزه روش‌های مختلفی مثل هایلایت، بالیاژ و … برای رنگ مو وجود دارد که بوسیله آن‌ها می‌توانید از ترکیب چند رنگ در موهایتان استفاده کنید. این روش‌های رنگ مو برای روز عروسی انتخاب‌های بسیار مناسبی هستند. برای مثال، شما می‌توانید بدون اینکه تمام موهای خود را روشن کنید، با استفاده تکنیک بالیاژ یا هایلایت تنها بخشی از موهایتان را رنگ کنید. با این کار هم تغییر زیبا و ملایمی در رنگ مو و چهره شما ایجاد می‌شود و هم از تغییر ناگهانی و زننده رنگ مو جلوگیری کرده‌اید.  

رنگ تیره یا روشن؟ کدام رنگ مو برای عروس مناسب‌تر است؟

این سوالی است که اکثر عروس خانم‌ها قبل از عروسی از آرایشگر خود می‌پرسند. در این خصوص باید بگوییم که رنگ‌های تیره برای عروس‌های ایرانی گزینه بهتری هستند. زیرا این رنگ‌ها سن افراد را کمتر و رنگ پوست را روشن‌تر نشان می‌دهند.

نکاتی برای انتخاب رنگ مو برای عروس

·         موهای تیره

اگر رنگ موی طبیعی شما تیره است اما مایل هستید در روز عروسی موهای روشن و درخشانی داشته باشید، ما هایلایت را پیشنهاد می‌کنیم. با این تکنیک می‌توانید از رنگ‌های شکلاتی یا کاراملی به بین موهای خود استفاده کنید و درخشش بیشتری به موهایتان بدهید.

·         موهای بلوند

در افرادی که موهای روشن دارند و می‌خواهند در روز عروسی خود تغییر کوچکی در رنگ موهای خود ایجاد کنند، لولایت‌ می‌تواند گزینه خوبی باشد.

·         موهای قرمز

برای کسانی که موهای قرمز دارند، هیچگاه استفاده از هایلایت‌های روشن پیشنهاد نمی‌شود. توصیه ما برای این افراد این است که از رنگ‌هایی مثل بادمجانی بین موهای طبیعی استفاده شود. به عبارت دیگر لولایت‌های گرم برای این اشخاص جلوه بهتری دارند.

·         مدل مو

 نکته دیگری که در زمان انتخاب رنگ مو در روز عروسی باید به آن دقت کنید، مدل شینیون موی شما است. این دو مکمل یکدیگر هستند.

 

توجه داشته باشید که روز عروسی، بزرگترین روز در زندگی هر شخصی است. بنابراین از ریسک کردن بپرهیزید. هیچ وقت به دنبال تغییر ناگهانی در این روز نباشید. افراط در این کار می‌تواند تاثیرات منفی بر ظاهر شما داشته باشد.

 



 

 

 

 

 

مهم ترین دلایل ریزش ابرو، روش های پیشگیری و درمان آن

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  دلایل ریزش ابرو، درمان و جلوگیری از آن آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش پاکسازی صورت، آموزش آرایش و پیرایش، آموزش شینیون عروس .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت Deterland.com مراجعه کنید.


ریزش موی ابرو یکی از مشکلاتی است که امروزه بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. با توجه به اهمیت نقش ابروها در زیبایی چهره، بررسی این مشکل و جلوگیری از آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص دلایل ریزش ابرو، درمان و پیشگیری از آن صحبت کنیم.

ریزش ابرو چیست؟

ریزش موی ابرو که نام پزشکی آن هیپوتریکوز ابرو یا ماداروز ابرو است، باعث کم‌پشتی یا ریزش سکه‌ای مو در ابرو می‌شود. این مشکل می‌تواند هم در مردان و هم در زنان اتفاق بیفتد.

ریزش موهای ابرو ممکن است یک یا هر دو ابرو را درگیر کند. علائم دیگر این مشکل ممکن است شامل خارش، خشکی پوست و ریزش مو یا کم پشت شدن موهای سایر قسمت‌های بدن باشد.

دلایل ریزش ابرو

ریزش موهای ابرو می‌تواند ناشی از بیماری، تغذیه و مواردی از این قبیل باشد که در ادامه به تفصیل درباره هریک صحبت میکنیم:

۱. افزایش سن

هرچه افراد پیرتر می‌شوند، ممکن است متوجه ریزش مو در سر، ابروها، مژه‌ها و جاهای دیگر شوند. با گذشت زمان، بعضی از فولیکول‌های مو تولید مو را متوقف می‌کنند و ساقه مو نازک‌تر می‌شود. موها نیز شروع به از دست دادن رنگ خود می‌کنند و سفید یا خاکستری می‌شوند. این نوع ریزش مو که در اثر افزایش سن رخ می‌دهد طبیعی است.

۲. بیماری‌های پوستی

درماتیت‌های پوستی نوعی بیماری پوستی هستند که باعث باریک و ضعیف شدن ساقه مو می‌شوند. در این بیماری به مرور زمان موها از ساقه جدا شده و می‌ریزد. یکی از عواملی که این بیماری را تشدید می‌کند، استرس است. از دیگر بیماری‌های پوستی که می‌توانند باعث ریزش ابرو شوند، می‌توان به انواع خال‌ها، بیماری اسکلروز که فولیکول مو را ضعیف می‌کند و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

۳. اختلالات هورمونی

تداخل هورمون‌ها و نقص عملکرد آن‌ها نیز می‌تواند باعث ریزش ابرو شود. یکی از شایع‌ترین بیماری‌های داخلی تیروئید است. کم کاری و پرکاری این غده بر روی رشد مژه و ابرو بسیار تاثیرگذار است. البته نمی‌توان گفت که اختلال در عملکرد تیروئید باعث ریزش مو می‌شود اما می‌تواند بر عملکرد رویش آن اثر گذاشته و آن را تحت تاثیر قرار دهد.

۴. استفاده از دارو های خاص

جالب است بدانید که برخی از داروهای خاص نیز می‌توانند بر ریزش ابرو تاثیر داشته باشند. از جمله این داروها می‌توان به داروهای کاهش وزن مانند سیبوترامین، متفورمین، پرامیلاتید، داروهای تشنج، داروهای ضد التهاب و داروهای روانپزشکی اشاره کرد.

۵. عفونت

دور از ذهن نیست که عفونت‌های قارچی، شپش و بیماری هانسن نیز به مرور زمان تارهای مو را نازک کرده و باعث ریزش آن شوند. اینگونه بیماری‌ها در ابتدا باعث خارش و سپس ریزش مو می‌شوند.

۶. بیماری‌های خودایمنی

بیماری‌های خود ایمنی زمانی ایجاد می‌شوند که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول‌های بدن حمله کند. در این شرایط، سیستم ایمنی ممکن است به سلول‌های سالم که به رشد مو کمک می‌کنند، حمله کند. این اختلال می‌تواند منجر به کم پشتی یا از دست دادن ابرو یا موی سر شود.

بیماری‌های خودایمنی که می‌توانند باعث ریزش و کم‌پشت شدن ابروها شوند عبارتند ار:

  • آلوپسی آره‌آتا، نوعی بیماری است که باعث ریزش مو در ابرو و سایر نواحی بدن می‌شود .
  • آلوپسی فیبروزینگ پیشانی، نوعی آلوپسی است که عمدتا بعد از یائسگی ایجاد می‌شود. ریزش مو در ابروها در حدود 39٪ موارد قبل از ریزش موی سر اتفاق می‌افتد
  • دیسکوئید لوپوس اریتماتوز، یک بیماری خود ایمنی مزمن است که باعث زخم‌های پوستی، زخم و ریزش مو در صورت و ابروها می‌شود

درمان ریزش ابرو

پس از اینکه متوجه شدید ابروهای شما دچار ریزش شده‌اند، در گام اول لازم است به یک متخصص مراجعه کرده و با انجام آزمایش‌های هورمونی دلایل مشکل خود را ریشه یابی کنید. امروزه داروهای شیمیایی بسیاری برای درمان این بیماری وجود دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. بیماتوپروست

این دارو باعث رشد مجدد موها و تقویت فولیکول‌های مو می‌شوداین درمان به صورت موضعی است و لازم است تا دارو مستقیما بر روی ابرو زده شود. البته ممکن است که بیماتووپروست منجر به بروز عوارضی همچون خارش شود.

۲. کورتیکواستروئیدها

کورتیکواستروپیدها عموما به صورت کرم یا ژل در بازار یافت می‌شوند و سرعت ریزش مو را کاهش می‌دهد. البته نوع تزریقی این دارو نیز وجود دارد که در موارد حاد تجویز می‌شود.

۳. ماینوکسیدیل

این دارو باید حداقل دو بار در روز استفاده شود تا تاثیر آن را مشاهده کنید. عموما از این دارو برای رفع ریزش سکه ای مو استفاده می‌شود.

پیشگیری از ریزش ابرو

شما بعضی مواقع می‌توانید در منزل و به کمک روش‌های طبیعی ابروهای خود را تغذیه کرده و از ریزش آن‌ها جلوگیری کنید. در ادامه، یکسری روش‌های خانگی را توضیح داده‌ایم که به عنوان روش پیشگیری از ریزش ابرو و تقویت آن بکار می‌رود:

۱. روغن کرچک

روغن کرچک برای تقویت فولیکول‌های ابرو بسیار مهم است. این روغن باعث سلامت و ضخیم شدن ابروها می‌شود. کافی است مقداری از روغن را به پنبه زده و آن را بر روی ابروی خود بکشید. اجازه دهید تا روغن حدود 45 دقیقه بر روی ابروهایتان بماند. پس از این مدت می‌توانید آن را با آب ولرم بشویید.

۲. روغن ویتامین E

به طور کلی ویتامین E برای پوست و مو بسیار مفید است. شما می‌توانید کپسول ویتامین E را باز کرده و روغن آن را جدا کنید. سپس آن را بر روی ابروهای خود زده و اجازه دهید که شب تا صبح بماند. در نهایت آن را با آب ولرم بشویید. انجام روزانه این کار برای ویتامینه کردن و تقویت ابروها توصیه می‌شود.

۳. آب پیاز

آب پیاز در تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن تاثیر بسزایی دارد. برای استفاده از این ماسک طبیعی، آب پیاز را جدا کرده و سپس به کمک یک پنبه آن را بر روی ابروهای خود بمالید. پس از چند دقیقه آن را را با آب ولرم بشویید و ابروهایتان را ماساژ دهید. این کار را بهتر است حداقل ۳ بار در هفته انجام دهید تا بتوانید اثر آن را مشاهده کنید.